I ett försök att steka raggmunkar

Det hela började ända bra.

Det första jag gjorde när jag steg upp var att sätta mej vid datorn och skrev nagra A4-sidor till en ny uppgift i skolan. När Kostja kom hem at vi den gudomligt goda lasagnen jag gjorde igar. (Hemligheten är att ha i nagra kokta, skivade ägg pa varje lager). Efter det tog vi itu med städningen. Det dammsögs, dammades, byttes sängkläder och diskades. Jag stuvade ner alla mina sommarkläder i källaren, samtidigt som jag svalde hart flera ganger för att inte börja grata. Jag passade även pa med att slänga in lite tvätt i tvättmaskinen och det var efter det allting gick fel.

Jag skulle, ambitiös som jag är, laga svenska rejäla raggmunkar till min andra halva.

För det första sa rev jag alldeles för mycket potatis. Alldeles för mycket. Jag spillde hälfen utanför och när jag tillslut lyckades fa ner de jäkla munkarna i stekpannan fastnade de och övergick till nagon slags kletig grötmassa. Envis, och arg som jag, var tvungen att prova hela TRE ganger innan jag fick in i skallen att det är helt jävla omöjligt att steka raggisar i en panna som inte är gjord av teflon.

Nu är hela bunken inne i ugnen och jag vill inte ens veta hur det hela slutar.
Posted in Fun
2010-09-07 at 20:01:56



Comments
Postat av: M

läste jag verkligen kokta ägg skivade i en lasange? Det måste du berätta mer om :P

2010-09-07 @ 22:38:34
URL: http://madds.blogg.se/
Name:
Remember me?

E-mail: (your email is never published or shared)

Website/blog:

Comment:

Trackback