Google Translate..

För några dagar sedan tänkte jag att jag skulle se efter hur Google Translate fungerar här pa bloggen.
"Man borde ju kunna förstå i alla fall hyffsat vad jag vill säga", tänkte jag och slog om till tyska.

Men ack sa fel jag hade!
Här till exempel, inlägget jag skrev om att jag precis hade bokat nästa resa hem till Lulea, översattes såhär:

Jetzt ist die nächste Reise nach Lulea ausgebucht!
I landet 3. November und gehen Sie zurück nach Köln, 10: das Böse.
Dann hängen wir die Augen offen!


Om jag skulle översätta tillbaka det till svenska skulle det bli:

Nu är den nästa resan till Lulea utbokad!
I landar 3 november och går ni tillbaka till Köln, 10 den ilskna (arga).
Då hänger vi ögonen öppna!
Posted in Fun
2010-09-01 at 11:01:51



Comments
Postat av: Aron

Haha men man fattade att du skulle iväg i alla fall:-)

2010-09-01 @ 12:16:10
Name:
Remember me?

E-mail: (your email is never published or shared)

Website/blog:

Comment:

Trackback