Tyskt samhällsorienteringstest

I fredags skrev jag ju som sagt ett test i tysk politik, historia och kultur. Testet hade 25 fragor och skulle ta ca 45 minuter. För mej tog det 5. Alla fragor hade 4 olika alternativ och var i stil med:

Vad är en tysk lag?
a) Det är förbjudet att röka pa gator
b) Alla kvinnor maste bära kjol.
c) Det är förbjudet att misshandla barn.
d) Det är förbjudet för kvinnor att dricka alkohol.

eller:

Du har ett möte hos Arbetsförmedligen och har blivit sjuk. Vad gör du?

a) Jag tar med mej en present som ursäkt nästa gang jag kommer dit.
b) Jag gar helt enkelt inte dit.
c) Jag ringer och förklarar att jag inte kan komma och ändrar mötet till en annan dag.
d) Jag skickar dit en annan person istället för mej själv.

Jag tror nog att jag klarade det.




Posted in Fun
2010-05-15 at 22:17:52



Comments
Name:
Remember me?

E-mail: (your email is never published or shared)

Website/blog:

Comment:

Trackback