Älghysteri

Tyskar är, precis som de i Sunes sommar skämtar om, fullkomligt galna i älgar. En älg syntes i närheten av autobahn i början av veckan och vad händer? Jo, man blir tungen att spärra av hela vägen eftersom tyskarna kastade sig ur sina bilar i iver att fa se en livs levande älg. Jag har alltid skämtat om just detta och varje gang jag mött en tysk utbrustit: "Haha det första jag tänker pa när jag hör ordet "tysk" är älghysteri."  Nu när jag bor i detta land har jag även sett detta med egna ögon. De har älgklistermärken pa sina bilar, de stjäl vara älgskyltar (glömde dock att fotografera stölden som bevis, men det är säkert, de hade satt upp den pa sin husvägg!) de köper älgbajs och aker pa "elfsafaris".
http://www.metro.se/2009/09/29/36675/alg-pa-tysk-mark-totalt-autobahnkaos/

 

Och vad sägs om detta, far det lov att vara lite nya sängkläder kanske?

Bild:http://www.kodi.de/

Posted in Fun
2009-10-03 at 01:47:33



Comments
Name:
Remember me?

E-mail: (your email is never published or shared)

Website/blog:

Comment:

Trackback