Streets of Berlin - Oderbergerstraße


Min favoritgata i Berlin är Oderbergerstraße. Den ligger i Prenzlauer Berg, i anslutning till Kastanienallee. Mysiga caféer och restauranger över allt, fina hus, fönster och lägenheter med högt i tak. Åh, där hade jag kunnat bo.



Den här bilden är egentligen inte tagen på Oderbergerstraße, utan på väg till Mauerpark. Men det ligger där i närheten i alla fall.


På det här lilla caféet satte vi oss och tog en kopp kaffe eftersom regnet öste ner utanför. Det slutade med att vi blev kvar i flera timmar och åt våfflor med socker och kanel. Inga möbler passade till varandra och alltså precis så charmigt som det ska va.




Ungefär såhär såg min våffla ut.


När våfflorna var uppätna fördrev vi tiden med att smygfota folk som gick förbi. Jag blev lite småkär i edn här tjejens väska och har nu köpt mig en blandning mellan den och den väskan som tjejen på cykeln i det HÄR inlägget har.


Här lyckades jag fånga värsta filmkyssen på bild.


Fin gatukonst.


Second-hand-skoaffär/kaos.


Ett exempel på de fina gamla husen.


Och ännu ett smygfoto.

Och det var Oderbergerstraße, den kortfattade versionen. Imorgon kommer ni få se den underbara solnedgången vid Brandenburger Tor. Stay tuned!



Posted in Berlin
2011-09-08 at 21:57:12



Comments
Name:
Remember me?

E-mail: (your email is never published or shared)

Website/blog:

Comment:

Trackback