Kroatien - Gradac & Makarska

Nu kommer det mer Kroatienbilder!



Vi bodde på ett jättefint hotell som hette Hotel Marco Polo som hade en restaurang med HUR god mat som helst. Kom på mig själv att ligga och drömma om deras fisk med tryffelsås i natt när jag inte kunde sova. (Som jag tyvärr inte hann ta kort på.)


Det här hann jag dock ta kort på! Himmelskt gott!


Jag drack (kanske ohälsosamt) många Orangina.


Utsikten från vår balkong. Man kunde höra havet när man hade balkongdörren öppen på natten. Åh vad jag saknar havet!


Ja, jag älskar dörrar, fönster och dylikt. Tycker det är så fint.


En dag åkte vi på en utflykt till Makarska. Bussen var 40 minuter sen och när den väl kom var den full och vi skulle inte få åka med, utan vänta på nästa som skulle komma en timme senare. Men då sa mamma "Pleeeease?!" och vi blev insläppta. En station efter oss steg det på en gammal farbror som jag erbjöd mitt säte (jaa, bussen var visst inte full i alla fall?) men han svarade på tyska att han minsann fortfarande kunde stå på sina egna ben. 4 mil och en timme senare var vi i framme.

.

Det första vi såg var en DM butik (en av mina tyska favoritaffärer, de har allt mellan bodylotions till ögonskuggor och Bionade) och på vägen därifrån shoppade vi upp halva butiken. Jag tror att både jag och min mamma har ett lätt beroende av "söta små burkar och förpackningar som kan vara bra att ha".
Posted in Trips
2011-06-10 at 12:55:07



Comments
Postat av: Elise

sjuukt fina bilder , ser härligt ut :)

2011-06-10 @ 13:53:36
URL: http://www.elisebandling.devote.se
Postat av: holykirch.se

fin blogg :)

2011-06-19 @ 00:21:15
URL: http://holykirch.se
Name:
Remember me?

E-mail: (your email is never published or shared)

Website/blog:

Comment:

Trackback