Min dag i ord

Min dag började klockan sex i morse. Det var som sagt 10 grader kallt ute och min första dag på som praktikant på IKEA's Kommunikatons- och inredningsavdelning. (Annars skulle jag aldrig i livet få för mig att stiga upp vid den tiden).

På jobbet fick jag arbetskläder och skor med stålhätta. Byxorna var cirka 3 storlekar för stora och jag såg lite ut som en hip-hop gangster. Jag började med att bygga ett så kallat "Shopwindow". Ni vet de varor som brukar stå i mitten av gången och som tvingar kunden (er/oss) att ta höger eller vänster och på så vis ser andra saker på sidan om och då handlar mer (oj, nu kanske jag avslöjade en affärshemlighet).

Sen var det frukost. Som praktikant får man gratis frukost och lunch och det är väldigt bra tycker jag. Efter frukosten (som var i klass med vilken hotellfrukost som helst) gjorde vi ytterligare ett shopwindow och jag byggde 14 stycken lyktor. Fick ont i tummarna. Sen var det lunch och efter lunchen byggde jag 8 stycken orangea lampor och sen var den arbetsdagen slut.

När jag kom hem ekade lägenheten tom eftersom att Kostja fortfarande är kvar i Belgien.
Gjorde lite bankärenden och handlade mat för veckan. Bokade in några fler jobbuppdrag och fick min första fotolön. Tvingade iväg mig själv till Bauhaus (byggvaruhus är typ det värsta jag vet) för att försöka få tag i en skruv som saknas till mitt stativ, men de hade tyvärr ingen som passade, buhu.

Nu tänkte jag se de sista avsnitten av Grey's Anatomy och sen gå till sängs. Min dag börjar nämligen en timme tidigare imorrn..
Posted in Other
2011-08-29 at 20:29:10



Comments
Postat av: DO

Haha, Bauhaus är ju tillsammans med Clas Ohlson och Kjell & co en totalt odödlig kombination!



Vad ska du ha för skruv så skickar jag en?!

2011-08-31 @ 09:51:11
Name:
Remember me?

E-mail: (your email is never published or shared)

Website/blog:

Comment:

Trackback