En avbildning av verkligheten

När jag tog den här bilden på loppisen igår var min plan att få med det underbart fina mönstret på väskan. Nu när jag tittade på bilden genom datorn fick jag syn på den ensamma lilla skon tillsammans med krukorna. Och helt plötsligt blev det ett ganska fränt kort! Ibland är det för många intryck omkring oss för att vi ska kunna se sånahär saker genom ögonen, tror jag. Det är för många intryck som alla vill registreras samtidigt. Den som kom på uppfinningen kameran är ett geni. Den gör det möjligt för oss att ta in en liten fantastisk del av världen åt gången.

Nu väntar jag bara på en inställning som gör det möjligt att ta kort med ögonen. En inställning som gör det möjligt att trycka på en knapp precis bakom örat och skriva ut en bild precis som den ser ut genom våra ögon. Allt fantastiskt ljus och glimtar i ögon fastnat på ett och samma fotografi. Hur bra vore inte det?


Posted in Personal
2010-09-19 at 17:29:52



Comments
Postat av: carolinhe med H

Hej, vilken fin blogg du har!

Lust att följas via bloglovin? :)

2010-09-20 @ 13:14:12
URL: http://carolinhes.blogg.se/
Name:
Remember me?

E-mail: (your email is never published or shared)

Website/blog:

Comment:

Trackback