En rolig dröm

Jag maste bara berätta en san himla rolig och konstig dröm jag hade tidigt imorse.

Den utspelade sig i Alvik, Klubben, och jag var paväg ut till stallet för att ge hästarna frukost. När jag kom in i stallet sa var Meadly där, men Power syntes inte till nagonstans.
"Konstigt", tänkte jag, och kikade ut genom dörren igen och ropade: "Poooower! Vars är du?" Ett gnägg kom fran paddocken och där stod han, dyngsur efter nattens regnoväder men ända belaten efter sin lilla rymning. Jag tog in honom i stallet och satte pa honom ett täcke för att han skulle torka. Da helt plötsligt var Meadly borta!
"Men va fasen, va haller de pa med idag?" tänkte jag och kikade ut genom dörren igen och ropade den här gangen efter Meadly. Ett: "Jag är härborta!" fick jag till svar och gick runt till baksidan och fick syn pa Meadly, med vintertäcket pa och allt. "Hur fick du pa dej täcket alldeles själv?" fragade jag henne. "Jag blev sa uttrakad pa att vänta sa jag slänge pa mej det bara och knäppte alla spännen helt själv. Du föresten, kolla där! Vi har pingviner i hagen!" "Ursäkta?!" fick jag ur mej men fick sedan syn pa ett halvt dussin pingviner sladda omkring pa magen inte alls langt bort fran där vi stod. "Kom hit Meadly, sa leker vi!" utropade de och Meadly travade glatt iväg i deras riktning.
Posted in Dream diary
2010-09-07 at 10:17:16



Comments
Postat av: DO

Hehe, klart underhållande texter och snygga bilder syrran! Syns i November, då kanske du inte får provåka rally-harry, men väl "mein kastanjerotes metallic auto". =)

2010-09-10 @ 12:47:04
Postat av: Pappa

Hej Martina! Har läst upp din dröm för mormor och Maggan och dom fick ett gott skratt. Ja ibland kan man dröma konstigt..

Kul att du drömde nå hemmifrån.

Mormor och Maggan hälsar dig

kram pappa

2010-09-12 @ 11:24:59
Name:
Remember me?

E-mail: (your email is never published or shared)

Website/blog:

Comment:

Trackback