Det bästa med hösten

Det bästa med hösten är att man kan stanna inne en hel dag utan att ha dåligt samvete. Klippa och klistra i fotoalbum, måla och ligga nerbäddad i sängen och kolla på det nya How I Met Your Mother-avsnittet (som för övrigt var riktigt roligt denna gång, är det någon annan än jag som tycker det var bättre förr?)

Att sitta inne och vara lite frusen, dricka varm choklad och mandariner i mängder är helt klart det bästa med hösten. Ni anar inte hur glad jag blev när jag upptäckte att det äntligen är manadrinsäsong! Jag tror att detta är den tid jag äter mest frukt. Förutom på sommaren då, när jag oftast missbrukar jordgubbar (2 liter om dagen). Nektarinsäsongen är inte heller helt fel, synd bara att den är så kort.

Fem frukter om dagen brukar man väl säga. Idag har jag fått i mig 5 på förmidDAGEN, 5 på eftermidDAGEN och planerar att få i mig 5 till innan dagen är slut. Har jag bunkrat upp i kroppen för sämre tider då? Kan man spara C-vitamin? Mamma?
Posted in Personal
2010-11-25 at 16:53:08



Comments
Postat av: yes

nya himym var skitbra men/och jag håller med om att det var bättre förr. Kan man inte bara få vet vem morsan är, de kan ju ändå göra minst 2 säsonger till om hur de lär känna varandra etc etc.

2010-11-26 @ 07:06:57
Postat av: mamma

Nej man kan inte bunkra upp C-vitamin. Man kissar ut det. Kanske en apelsin om dagen. Kosttillskott eller vitaminer ska man försöka undvika. Kanske bara ta någon c-vitamin tablett i nödfall om man är förkyld.

2010-11-26 @ 11:44:56
Name:
Remember me?

E-mail: (your email is never published or shared)

Website/blog:

Comment:

Trackback