I'm coming from a land down under..


Det var ett tag sedan jag bloggade nu. 7 manader för att vara exakt. Det är rätt mycket som hänt sedan dess maste jag säga. Oändligt mycket. Det skulle ta flera veckor att berätta allt jag rakat ut för, sa istället för att traka ut tänkte jag bygga upp lite avundsjuka istället.

Sa okey, en snabb snabbgenomgang av min Australienresa:

Allting började i Sydney, där vi endast spendade 4 dagar. Loads of Asians (och annat folk ocksa, rätt stor skillnad mot för Lulea), fint Operahus och Bondi Beach var rätt glest med folk än sa länge. Här var vi sa pass uppe i varv att vi inte riktigt förstod att vi verkligen hade landat i landet langtborta. (Det tog ca 3 manader. Att första. Inte flygresan).

Efter Sydney stack vi till Melbourne, vi blev tvugna rent utav. Jul och nyar närmade sig och alla hostel var fullbokade. Detta resulterade i att jag träffade the love of my life, sa det var itne direkt sa att jag deppade över att jag inte fick fira in det nya aret i Australiens största stad. Jag blev istället kär upp över öronen och tjejerna (Isse, Johanna och Jenny) fick nog av min osocialitet och stack pa en surfarkurs i jakt pa surfardudes. Det är ännu oklart om de lyckades hooka nagra.





I Melbourne, Australiens coolaste stad, firade vi jul och nyar och hade en härlig tid med manga sköna människor.



Härnäst tog vi flyget till Surfers Paradise och Gold Coast (och hade 6 kilo för mycket i övervikt, och jag maste nämna att det var pojkarna, och INTE jag).



Här partade vi mycket, bodde pa Australiens bästa hostel - Surf n Sun - och hade en reunion med tjejerna. Det kan ha varit det bästa ögonblicket pa hela resan. Alla freaked out completely: "AAAAAH!!!!!"




Därefter begav vi oss till Stan-vävla-thorpe för att jobba.
Kommentarer är överflödiga.



En och en halv manad efter akte vi tillbaka till civilisationen och Brisbane och spenderade en manad i väntan pa bättre tider.



Äntligen Byron! "Wenn du magst bist du cool wenn nicht bist du ein Bastard."





Vi bodde rent utav pa klubben Cheeky Monkeys. Här dansade gjorde man pa borden och lyssnade pa trallvänlig musik. Träffade Isse igen och var tvungen att säga hejda pa ett tag. Det var här hon lämnade oss och flög tillbaka till verkligheten.



Efter Byron akte vi till Maroochydoore pa Sunshine Coast och stannade väl där lite längre än vad vi hade tänkt oss.



Där spelade vi bland annat Extreme Jenga!



Därefter reste vi upp efter Östkusten. Första stoppet var Noosa Heads och där hade de ockerpriser pa blabär. (1 dollar= ca 6 kr) "In Sweden you can pick them for free!" redogjorde jag för Kostja.



Efter att rest 17 timmar i buss anlände vi till Airlie Beach där vi spenderade en vecka innan vi akte ut och bodde i en bat i 2 dagar och 2 nätter. Whitsundays Islands var schöön!



Där träffade vi fisken George..



..och snorklade med hajar.


Next stop var Magnetic Island - Den fullkomligt galet magnetiska ön!



gt;

Ja, jag var livrädd. Till skillnad fran den rutinerade piratfagelhallaren till vänster i bild.



Detta var var vän Dude som bodde pa var bungalowveranda.



Mission Beach, 15/6-09. Skydive. 14 000 feet. 60 seconds freefall. CRAZY.



En av de fa bilderna fran Cairns. Min blixt pajade.



Här är vi tillbaka pa Magnetic igen för att spendera var sista vecka i Australien.
Det kunde inte ha varit mer perfekt.






Och sen, 6 flygplan, 1 taxi, 2 tag, 2 bussar och nagra bilfärder senare satte jag ner min fot pa norrländsk mark igen, för en blixtvisit. (För att umgas sa det rök med min lilla mamma). 
Och nu, drygt 11 manader sen jag satte ner min fot i Landet Down Under för första gangen, sitter jag i Tyskland, 3 veckor tyskakurs smartare och en himla massa brötchen, Currywursts och annan mat i smaksinnet. Sa det kan ga! Det bli fasen aldrig som man tänkt sig.


Posted in Trips
2009-10-01 at 19:27:36



Comments
Postat av: håkan

sån jävla sjuk resa du gjort i livet morre! glad för din skull! keep on rockin

2009-10-14 @ 22:51:32
Postat av: Madde

Vad kul med bilder o lite historia om hur allt gick till ;)

2009-11-23 @ 07:03:39
URL: http://madds.blogg.se/
Name:
Remember me?

E-mail: (your email is never published or shared)

Website/blog:

Comment:

Trackback