Vi kan le men bara i sekunder

Nu är jag sådär glad igen. Sådär oförskämt glad i magen helt utan anledning.
Någon bakomliggande anledning lär ju gladheten ha men inget jag kommer på sådär på rak arm. Jag fick, i samband med detta, för mej att slå upp lite synonymer till ordet "glad" för att inte låta alltför tjatig. Det här är min reflektion:

- Lycklig, på gott humör, belåten, glättig, gladlynt, gladelig, lättsam, älskvärd, sorglös, sorgfri, nyter, munter, solig, pigg, livad, lätt till sinnes, uppspelt, uppsluppen, upprymd, uppåt, förtjust; lullig, lättberusad 2 glädjande, rolig, trevlig, positiv, angenäm (motsatsord: ledsen, sorgsen, nedstämd)

Detta gjorde att jag även kände mej tvungen att slå upp motsatsen till detta. (Alltså ledsen):

- bedrövad, sorgsen, olycklig, nere, moloken, nedslagen, nedstämd, beklämd, förstämd, melankolisk, olustig, dyster, betryckt, modfälld, tårögd; besviken, förargad; led, uttråkad, trött, less, ur humör (motsatsord: glad)

Jag blir lullig över att höra att ledsen inte har lika många synonymer. HA!
Nu blev det typ ett till sånt där fånigt feel-good inlägg om hur glättig jag är, men jag tänkte att nu när har jag fått det ur mej,  kanske nån annan känner sej lika upprymd som jag.

ps. Pratade nyss med världens värsta hurtbulle som fick mej på ännu bättre humör. Tänk vad så lite kan göra mycket! ds.

Posted in Personal
2008-10-21 at 20:21:54



Comments
Name:
Remember me?

E-mail: (your email is never published or shared)

Website/blog:

Comment:

Trackback