om att ha andra matvanor än de flesta

Hej 2015!
 
"Shit va snabbt tiden går osv"
 
I alla fall.
 
Jag spenderade tre veckor i Luleå över jul och nyår. Det var min första jul som vegan och eftersom jag vill göra det så lätt som möjligt för mina nära och kära (eftersom vissa blir väldigt nervösa när man berättar att man inte äter kött, mjölk och ägg och sliter sig i håret och utbrister: "MEN VAD ÄTER DU DÅ MÄNNISKA?!") löste jag det hela på det viset att jag lagade massor med mat med Håkan några dagar innan julafton och tog med mig min egen mat till de olika tillställningarna. Det visade sig även att jag kunde äta ganska många saker hos mina farföräldrar såsom potatis, morotsgratäng, brysselkål och hjortron till efterrätt. Det behöver inte alls vara omständigt även om man inte har samma matvanor som sin familj.
 
Här är en liten videoblogg om julen och vad jag åt:
 
 
Posted in Music & Video
2015-01-25 at 13:30:00



Comments
Name:
Remember me?

E-mail: (your email is never published or shared)

Website/blog:

Comment:

Trackback