bananglass till frukost

ja, precis! GLASS! Kostja tyckte jag hade blivit galen när jag gjorde detta för första gången: "Men hallå, du kan ju inte äta glass till frukost, det går ju inte?" Men jorå, det går hur bra som helst ska jag ta och tala om.
 
alltså det här är typ det godaste som finns, ni ser ju på bilderna hur gott det ser ut?!
Precis så smakar det också. Så: Mixa 6 mellanstora frysta bananer i en matberedare eller mixer (om de är för hårda, låt de tina ett tag) till en krämig smet - Klart!
 
Haha, ja det var alltså hela receptet. Konsistensen är precis som glass! Hade tinade hallon med kanel och hemmagjord granola müsli till. 
 
(Bananerna måste vara mogna med många brunar prickar när ni fryser in dem (3-4 timmar brukar räcka) eftersom de då är riktigt söta och goda!)
 
 
Posted in Eatable
2014-01-15 at 12:01:00



Comments
Postat av: Mamma

Såg ju precis ut som glass! Och ja, jag håller med att glass kan man äta när som helst

Svar: Ja, det är så himla gott också! Du måste testa! Har du en bra mixer? Kan ju göra det när jag kommer hem kanske (50 dagar) Om du bunkrar upp med bananer så de hinner mogna hehe
gatomalo.blogg.se

2014-01-15 @ 20:32:32
Name:
Remember me?

E-mail: (your email is never published or shared)

Website/blog:

Comment:

Trackback