podcaster jag lyssnar på

 

Jag gillar podcaster. 

 

Skulle nästan kunna säga att jag är lite smått besatt av dem.

Jag tänkte därför tipsa om vilka jag lyssnar på varje vecka och när de kommer ut.

 

Onsdag: Alex och Sigges podcast. 

Jag har läst Alex Schulmans båda böcker. Jag läser hans blogg och följer Schulman Show på Aftonbladet. Jag gillar hans språk. När han i somras startade en podcats med någon Sigge Eklund-snubbe tänkte jag: "Men alltså, vad är det här för typ som pratar så otroligt sakta och låter så himla trött?" Blev ganska besviken om jag ska vara ärlig och orkade inte lyssna så noga. Men när jag blev van med hans röst, efter ett par avsnitt, så kom jag på att han är ett geni och en väldigt intressant person. Så, om ni tänker likadant som jag i början, ge honom en chans.

 

Torsdag: Filip och Fredriks podcast. Behöver väl ingen större presentation. Filip Hammar och Fredrik Wikingsson som man känner dem, de pratar extremt snabbt om lite allt möjligt. Detta är den podcasten jag har följt längst. Är nästan alltid bra, även om de inte alltid pratar om så mycket. 

 

Fredag: C/o Hannah och Amandas.  De två systrarna Hannah Widell och Amanda Schulman pratar om bland annat relationer, mat, hälsa och extremt roliga anekdoter. De bjuder verkligen på sig själva och är väldigt underhållande. Båda är så kallade HSP:are = High sensitive person. (Som jag tror jag också har en släng av) Hör mer om det i avsnitt 15.

De har även ett webtvprogram som heter "På middag hos Hannah och Amanda" på Aftonbladet, bloggar och ett nystartat magasin. Som de brukar säga: "Försök att missa oss!"

 

 

Podcaster jag lyssnar på lite mer sporadisk:

 

Värvet: Kristoffer Triumf träffar en gäst och pratar om hur det är att verka i nöjesvärlden. Han låter de prata till punkt och intervjuerna är ofta väldigt intressanta och underhållande. Favoriter: Sigge Eklund och Martin Kellerman.

P3 Dokumentär har även väldigt många och bra program. Mordet på Fadime, Vipeholmsexperinenten, Alexandramannen och 11 september är några jag har hunnit lyssna på och som är otroligt intressanta. (Lyssnar oftast på dagtid då de ibland kan vara ganska obehagliga.)

Sommar i P1: De bästa enligt mig Nour El-Refai, Alex Schulman och Laleh Pourkarim (tror hon pratade 2009, så ni får gå ganska långt bak i arkivet på itunes eller på sverigesradios hemsida för att hitta det.) 

Tankesmedjan: "Sveriges enda satirprogram", även om jag tycker det var lite bättre förr.

 

Podcast jag lyssnade väldigt mycket på förut men som jag glidit ifrån:

Mammas nya kille.

 

För att hitta respektive podcast, sök i iTunes Store. Alla är gratis och de flesta kommer en gång i veckan! 

 

 

Posted in Other
2012-10-17 at 14:27:04



Comments
Postat av: Isse

Check, check, check!
Dock bästa sommar & vinterprataren är olof wretling och bästa p3 dokumentären är skolskjutningen på columbine high school, diskoteksbranden, spårvagnsolyckan i gbg och hiv-skräcken.

Ja jag är också beroende..

2012-10-17 @ 21:29:17
Name:
Remember me?

E-mail: (your email is never published or shared)

Website/blog:

Comment:

Trackback