En riktigt härlig hästhelg

Jag har haft en riktigt härlig långhelg. Från torsdag till tisdag. Hela sex dagar som har gått i hästens och i utvilningens tecken. Vi har varit i Baden Württemberg och klappat hästar i två olika stall och jag har ridit för första gången på ett helt år. Hästen hette Opona och var ett mörkbrunt sto på över 170 cm.  Jag var lite ringrostig och förstod knappt ett ord av vad den tyska ridläraren med en otroligt bondig schwäbisch-dialekt sa. Men jag var glad ändå, även om jag idag knappt kan gå (eller sitta) och har sår mellan och på alla fingrarna.

Här kommer helgen i bilder:

Förmodligen sommarens sista glass.

Vi var ute på promenad och de tyckte jag var extremt jobbig som ville stanna och fota hela tiden..

Här åkte vi till en hästgård, klättrade upp för kullar och klappade hästar.

Och föl! De var så otroligt söta och mjuka.

Sen plockade vi blommor och de andra tyckte att jag var en konstig svensk som stoppade in en hel blomma i munnen, men de här blommorna kan man väl äta?

Det var så otroligt fint där uppe på kullen.

 

 

Posted in Photo - Random
2011-11-01 at 13:39:05



Comments
Postat av: Emma

Åh dom sista bilderna är helt underbara.

2011-11-01 @ 15:34:49
URL: http://theopposites.blogg.se/
Name:
Remember me?

E-mail: (your email is never published or shared)

Website/blog:

Comment:

Trackback