Karnevalstider

Igår klockan 11.11 brakade Karnevalen lös i Köln. Tanken var att vi skulle skita i hela grejen men när vi blev övertalade några kompisar så gällde det att snabbt som ögat fixa fram en sista-minuten karnevalsoutfit! Jag började rota som en galning i min "jag-ska-någongång-sy-någonting-av-dig-du-gamla-tygbit-låda" och hittade en stor, vid, vit kjol och tillsammans med ett par klackiskor, en liten kuvertväska och rött läppstift (för övrigt den första gången i världshistorien jag har på mig rött läppstift) blev jag - TADA - Marilyn Monroe! Kostja stylade jag om till en Geek (tack för 3D glasögonen Stefan. Jag visste att de någon gång skulle komma till användning).
De på festen tyckte dock att han fortfarande såg för "cool" ut. Jag vet inte om jag håller med.


Det var en snubbe som gjorde det lätt för sig. Han hade helt enkelt ett trummset på magen.

De enstaka timmar vi igår spenderade solandes i en park med kostymklädda och rumlande människor var roliga, men det räcker mer än väl för oss. Karnevalen håller på ända till på onsdag.. Direkt efter grammatikprovet idag tog jag och Kostja alltså vårt pick och pack och flydde till hans pappa, där det inte är alltför mycket härj och stök. Känns skönt med lite semester. Är för övrigt frisk och kry nu och de två första tentorna är avklarade!
Posted in Köln
2011-03-05 at 00:31:31



Comments
Name:
Remember me?

E-mail: (your email is never published or shared)

Website/blog:

Comment:

Trackback