Loppishelgen

Vi har alltid sån tur. Vi hade ingen aning om vad vi skulle göra idag, men så kom vi på att det är den första söndagen i månaden, och då är det alltid loppis i Südstadt. Andra loppisen den här helgen, bättre kan det inte bli.


Innan vi kunde börja fyndandet var vi hungriga så vi satte oss på en kulle och åt kebab. Eller jag åt en Lahmacun, en turkisk pizza med sallad och tzaziki. Vanligtvis hur gott som helst, men den här gången var det bara medelmåttigt.


Är det någon som vet vad detta är för några frukt? Ser ut som nypon men växer på träd.


En fin skyldocka som jag gärna hade velat ha i mitt fönster. Eller ja, i ett hörn nånstans. Om jag hade plats, men det har jag inte.


Dessutom slår jag vad om att den skulle kosta en mindre förmögenhet.
Man kan på nåt vis se det på människorna som säljer saker på loppisar. Vissa är såna som är där varje vecka och som säljer antika och dyra grejer. Sen har vi de människorna som har rensat ut sina källare och som bara vill bli av med allting. Och så har vi de snubbarna som har hundraelva kartonger med skräp i som de har köpt av nåt dösbo och som inte har en aning om vad sakerna är värda eller vad de överhuvudtaget är för någonting. Jag föredrar de två senaste typerna, för där kan man verkligen fynda, om man har tur. Och tålamod.


Här ser du mamma, han bor nästintill i adidas-tröjan han fick av er!


Jag älskar små askar. Nån gång ska jag köpa ett helt gäng. Måste bara ta reda på till vad jag ska använda dem till först.


Jag unnade mig i alla fall ett par skor för 2 €.


De ser lite ut som en picknickduk, men väldigt fina ändå, om jag får säga det själv. Han som jag köpte de av (en snubbe med hundraelvatusen kartonger med skräp i) påstod att de kommer fran 70-talet, men det vet jag inte om jag ska tro på. Väldigt bra kvalitet i såna fall. Vi får väl se hur länge det tar innan jag går sönder dem.
Posted in Flea market
2011-08-07 at 19:06:13



Comments
Postat av: Louise

Fina bilder och fina fynd!

2011-08-08 @ 11:49:59
URL: http://louisekarin.blogg.se/
Name:
Remember me?

E-mail: (your email is never published or shared)

Website/blog:

Comment:

Trackback