Träna din kreativitet

Ordet kreativitet betyder att skapa eller frambringa och det kommer från latinets “creare”.

Ett bra tips jag lärde mig idag för att träna sig kreativitet och att hitta sin stil är att försöka skissa varje dag. Skisserna behöver inte vara så detaljerade.  Börja med kvantitet och sluta med kvalitet.

Skissa till exempel 9 st (antalet bestämmer du själv) ansikten (temat bestämmer du också själv det kan vara bilar, blommor, djur...) Skissa snabbt och skissa allt i samma stil. När du är klar skissar du ytterligare 9 ansikten men nu i en annan stil. Fortsätt gärna med 9 till och sen 9 till.

Här är mina snabba skisser från idag:


Vissa av snubbarna ser så himla knasiga ut eftersom jag inte ens tänkte på vad jag gjorde.
Pennan rullade på av sig själv.
Posted in Art
2010-11-14 at 22:46:55



Comments
Postat av: Clara Hedman

söt blogg:)

2010-11-14 @ 23:20:15
URL: http://clarahedman.blogg.se/
Name:
Remember me?

E-mail: (your email is never published or shared)

Website/blog:

Comment:

Trackback