Tyskland - Argentina 4-0


Jag ligger lite efter med uppdateringarna. Jag har inte haft tid att uppdatera när mamma var här eftersom vi hade fullt upp med att äta jordgubbar (7 liter sammanlagt) och springa omkring pa stan. Men jag maste berätta om vilken stressig dag vi hade i lördags.

Vi vaknade svettiga av att solen sken in i lägenheten och termometer stod pa 38 grader i skuggan. En perfekt dag för att strosa omkring pa en utomhusloppis! tänkte vi och stack iväg. Vi blev inte langvariga, om jag ska sammanfatta det kort. Vi gick mest runt och fladdrade med tungorna som galningar utanför munnen.

Nästa stopp var Otto Maigler See där vi hade planerat att se pa Tyskland - Argentina. Efter en lang resa anlände vi dit och ville inget annat än att hoppa i badet.

Da vände allt plötsligt! Molnen hopade sej och 2 minuter innan matchen började började det ösregna. Den värsta sortens ösregn nagon nagonsin har skadat. Bilden pa alla TV-apparater försvann och katastrofen var ett faktum. Där satt vi, i ett tält med vansinnga ölberusade tyskar, mitt ute pa landsbygden utan andra möjligheter att se pa matchen. Askan var mitt över oss och ett tag lät det som att den slog ner i ett träd precis utanför.

Mitt i allt detta oväsen hörde vi en gammal mormor skrika: "1-0 für Deutschland!!" Räddningen! Tanten hade med sej en lite radio och satt där pa en stol med högtalaren tryckt mot örat. Thomas Müller hade gjort ett mal, 3 minuter in i matchen. Alla jublade och klappade i händerna allt va de hade, men kunde fortfarande inte lata bli att sura att de hade missat det frösta malet.

De närmaste 30 minuterna var en plaga. Kostja var i upplösningtillstand och kunde inte sitta still en enda sekund. Barägarna försökte förtvivlat fa fram bilden pa TV-appareterna igen och lyckades tillslut fa igang en av dem med hjälp av en större antenn. Alla satt nu ihopträngda framför en och samma TV utan ljud, blöta men nöjda.

Efter ett tag kom även de andra TV-apparaterna igang och Tyskland körde över Argentina.


Posted in Other
2010-07-07 at 12:13:28



Comments
Postat av: anna

jag håller VERKLIGEN inte på tyskland. är mitt sånt där "hatlag" du vet, även om de faktiskt spelar jävligt bra just nu! tror de tar hem allt faktiskt.

2010-07-07 @ 17:17:20
URL: http://addspirit.blogg.se/
Name:
Remember me?

E-mail: (your email is never published or shared)

Website/blog:

Comment:

Trackback