Gardagens

Igar prövade vi pa Kölns uteliv för andra gangen nagonsin sen jag flyttade hit. Vi lyckades ramla in pa en liten klubb utan namnskylt där man fick sla tärning för att se hur mycket man skulle betala i inträde. Kostja började, och slog först en sexa för att snabbt snappa upp tärningen igen (i tron om att vakten inte sag honom) och sla en gang till, denna gang en tvaa.

Och sa blev det min tur. Skakade tärningen omsorgsfullt i mina kupade hände. Viskade lagt: "Snälla du", och kastade. Knep ihop ögonen (vars ögonlock täcktes av ett perfekt tunt lager av Wet n Wilds highlighter) och bad tyst för mej själv. "Snälla Gud, lat det inte bli en sexa nu. VAD SOM HELST förutom en sexa."


Nu undrar ni säkert ifall han hörde min bön.
Svar: Negativt. Det maste ha blivit nagot tjall pa linjen. För vad blev det, om inte en sexa. Vad blev det om inte en sjukt irriterande jäkla sexa?! Av alla dessa tillfällen?! Alla dessa ganger jag spelat Yatzy eller Monopol, da jag önskat sa innerligt pa en sexa har den varit helt och hallet gömd för allmänheten. Men nu, när jag minst av allt vill se den dyker den upp. Och skrattar mej hanfullt rätt i ansiktet. Jag kan nästan svära pa att om de sex prickarna hade kunnat sjunga hade de tillsammans tagit ton och brutit ut i Astrid Lindgrens Pilutta-visa.
Posted in Köln
2010-01-17 at 21:42:25



Comments
Name:
Remember me?

E-mail: (your email is never published or shared)

Website/blog:

Comment:

Trackback