Jag vaknade än en morgon, från en dröm jag hade

Vad är grejen med alla drömmar som låtsas vara sanna?! En liten varning kan man väl ändå få så att man hinner förbereda sig på att vakna upp igen? Man känner sej så lurad. Som att få en massa julklappar på julafton och sen måste lämna tillbaka dem. Som att vinna miljoner på lotto och sen visar det sej att det var en fejk-lott. Som att bli snuvade på sina dippar från Max även fast man har betalt för dom! Vem gör så?!


Jag träffade Håkan Hellström i Luleå inatt. Han hade ingenting annat på sej än en gitarr, och han såg så söt ut där han satt. Jag stammade och försökte forma några meningar om hur fantastisk jag tycker han är,  men det kom bara fram konstiga läten ur min mun. Han verkade inte bry sej om mitt underliga beteende utan han hysjade mej, kysste mej på pannan och sa:  "Du vet Martina, livet förändras, var jag än går och det kommer kanske inte alltid va vi två. Bara så länge det finns stjärnor över oss, och bara så länge våra hjärtan klarar av att slå."


Posted in Dream diary
2008-08-14 at 11:37:24



Comments
Postat av: Hanna

Hur mysigt som helst! jag blir lite varm i hjärtat. precis som när en gammal man som ringer in och vill veta hur han ska sortera sina oanvända filmrullar. :D

2008-08-14 @ 13:49:27
Name:
Remember me?

E-mail: (your email is never published or shared)

Website/blog:

Comment:

Trackback